قیمت آسفالت در تهران / قیمت آسفالت پشت بام / قیمت آسفالت 1403 / قیمت آسفالت پلیمری / قیمت هر تن آسفالت در تهران / قیمت آسفالت نرمه پشت بامی / قیمت آسفالت بیندر / قیمت تناژ آسفالت توپکا / قیمت روز انواع آسفالت در تهران و کرج .

قیمت آسفالت، قیمت آسفالتکاری امروز در تهران

 

عوامل موثر در قیمت آسفالت + لیست قیمت روز

قیمت آسفالت، یکی از پوشش‌های مناسب برای فضای باز، به خصوص فضاهایی که رفت و آمد در آن‌ها بیشتر بوده و مقاومت کفپوش اهمیت زیادی دارد، آسفالت است. این پوشش با کمترین اصطکاک، به رفت و آمد راحت در فضای باز کمک می‌کند و با مقاومت بالا نسبت به سایش، تا مدت‌ها دچار مشکلاتی مانند فرسودگی، شکستگی و… نمی‌شود. آسفالت در هر فضایی قابل اجرا است و نحوه اجرای آن نیز فرآیند سختی ندارد. در این مطلب قصد صحبت در مورد قیمت انواع آسفالت و عواملی که در تعیین قیمت آن تاثیر دارند را داریم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتها، همراه ما باشید.

عوامل موثر در قیمت آسفالت

قیمت آسفالت، یکی از موضوعات تاثیرگذار در خرید هر محصولی قیمت آن است. این موضوع در مورد آسفالت هم اهمیت دارد، به خصوص زمانی که قصد آسفالت کردن فضایی نسبتا وسیع را داشته باشید. عوامل مختلفی در تعیین هزینه آسفالت دخیل هستند که برای تعیین دقیق قیمت این محصول جهت استفاده باید تمام آن‌ها را در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از:

قیمت آسفالت براساس نوع آن

آسفالت در انواع مختلفی تولید می‌شود. ترکیباتی که برای تولید این محصول به کار می‌رود و درصد و میزان ترکیبات باعث تنوع آسفالت می‌شوند. بسته به اینکه آسفالت از چه نوعی باشد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. به طور کل می‌توان گفت که هرچه ترکیبات و متریال به کار رفته در آسفالت، کیفیت بهتری داشته باشند، قیمت نهایی آن نیز بالاتر خواهد بود.

مقدار آسفالت در اجرا

مقدار آسفالت مورد نیاز برای اجرا و آسفالت کشی هم در هزینه نهایی کار با این محصول تاثیرگذار است. هر چه متراژ فضایی که آسفالت کشی در آن انجام می‌شود بیشتر باشد، نیاز به مقدار آسفالت بیشتری خواهد بود و این مسئله نیز مستقیما در هزینه نهایی کار با آسفالت تاثیر داشته و باعث بالا رفتن هزینه‌های آن می‌شود.

هزینه‌های مربوط به زیرسازی

قیمت آسفالت، زمانی که صحبت از قیمت و هزینه آسفالت می‌شود، منظور صرفا قیمت این محصول نیست و قیمت و هزینه اجرای آن نیز مد نظر قرار دارد. در واقع مقصود ما از بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت اجرای آسفالت، همه عواملی است که هزینه نهایی را مشخص می‌کنند. زیرسازی و وضعیت فضایی که آسفالت کشی در آن انجام می‌شود، از دیگر عوامل تاثیرگذار است. در صورتی که فضای مورد نظر نیاز به شیب‌بندی، هموارسازی و… داشته باشد، هزینه‌های انجام آن به هزینه‌های نهایی کار با آسفالت افزوده خواهند شد.

ضخامت آسفالت

ضخامت آسفالت و لایه‌ای که به عنوان کفپوش کشیده می‌شود از دیگر عوامل موثر در قیمت گذاری این محصول است. در صورتی که سطح به گونه‌ای باشد که نیاز به چند لایه آسفالت داشته باشد، هزینه نهایی کار مقدار بیشتری خواهد بود.

هزینه‌های حمل و نقل و نیروهای کار

آسفالت‌کشی فرآیند پیچیده‌ای نیست اما نیاز به نیروی متخصص و ابزارهای مخصوص دارد. هزینه فعالیت نیروها، تامین ابزارها، حمل و نقل تا محل مورد نظر با ماشین‌های مخصوص و… از جمله عواملی است که در قیمت نهایی کار با آسفالت تاثیر می‌گذارد.

تاثیر شرایط آب و هوایی در قیمت آسفالت

در نهایت، قیمت و هزینه آسفالت به شرایط آب و هوایی فضایی که آسفالت در آن کار می‌شود هم بستگی دارد. در شرایط آب و هوایی خاص که اجرای آسفالت سخت‌تر بوده، نیاز به نوع خاصی از این محصول باشد یا اجرا فرآیندی به خصوص داشته باشد، هزینه‌های نهایی نیز بالاتر خواهد بود.

آشنایی با انواع آسفالت

همان‌طور که گفته شد، مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت و هزینه آسفالت، نوع این محصول است. هر چه آسفالت از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت و هزینه‌های اجرای آن نیز بالاتر خواهد بود. با توجه به اهمیت نوع آسفالت در قیمت‌گذاری این محصول، این بخش را به معرفی انواع آسفالت اختصاص داده‌ایم که عبارتند از:

آسفالت گرم

اگر به دنبال بررسی قیمت انواع مختلف آسفالت بوده باشید، احتمالا متوجه تنوع قیمت آن بسته به سرد یا گرم بودن شده‌اید. آسفالت گرم به آسفالتی گفته می‌شود که در آن مصالح سنگی که پایه آسفالت هستند با قیر گرم ترکیب شده و به صورت دستی یا مکانیزه با دستگاه‌های مخصوص پخش می‌شوند. پخش و اجرای این آسفالت زمانی انجام می‌شود که قیر گرم باشد. در این نوع آسفالت چیزی حدود 90 درصد متریال مصالح سنگی و مابقی قیر گرم است که باعث ایجاد مقاومتی فوق‌العاده برای آسفالت می‌شود. به همین دلیل آسفالت گرم را بتن آسفالتی هم می‌نامند که مقاوم‌ترین نوع آسفالت است.

آسفالت گرم خود دارای انواع مختلفی است که در نوع قیر، درصد تخلخل و دانه‌بندی تفاوت دارند. انواع آسفالت گرم آسفالت توپکا یا رویه، بیندر یا آستر و ماسه آسفالت هستند. آسفالت توپکا به عنوان مقاوم‌ترین نوع آسفالت گرم به عنوان کفپوش رویه استفاده می‌شود و فشار، عوامل جوی و… مستقیما روی آن تاثیر دارند. در این مدل دانه‌بندی ریزتر و قیر بیشتر است تا در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد. آسفالت آستر لایه بین روی و آسفالت پایه است که دانه‌بندی درشت‌تری داشته و مقاومت نسبتا خوبی دارد. ماسه آسفالت به عنوان آخرین نوع آسفالت گرم به عنوان پایه و برای زیرسازی استفاده می‌شود.

آسفالت حفاظتی

این نوع آسفالت ترکیبی از سنگ‌های دانه‌ریز و قیر است که حالتی روان دارد. برای اجرای این نوع آسفالت ابتدا قیر در سطحی مشخص پخش می‌شود و بلافاصله سنگدانه‌ها روی آن پخش می‌شوند که لایه‌ای محافظتی ایجاد می‌کنند. البته این مدل آسفالت مقاومت چندانی نداشته و معمولا برای معابر کم رفت و آمد استفاده می‌شود.

لیست جدید قیمت آسفالت سرد

در ادامه بررسی قیمت آسفالتها به قیمت آسفالت سرد می‌رسیم. این نوع آسفالت مخلوطی از سنگدانه‌ها و قیر محلول یا املسیون است که در دمای محیط مخلوط می‌شوند. این نوع آسفالت مناسب اجرا در مسافت‌های طولانی و حمل برای مقصدهای دور است. همچنین امکان انبار کردن و ذخیره‌سازی آن هم وجود دارد. این آسفالت یکی از انواع آسفالت‌های پایه محسوب شده و معمولا برای زیرسازی، تعمیر یا لکه‌گیری استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این آسفالت نیازی به گرم کردن ندارد، می‌توان کیسه‌های آن را خریداری کرد و مستقیما در فضای مورد نظر مانند چاله یا ترک ریخت و با کمک یک غلطک آن را پخش کرد.

انواع آسفالت سرد کیسه ایی در کیسه های 20 کیلوگرمی آماده فروش است. لطفا برای دریافت لیست جدید و بروز شده قیمت آسفالت سرد کیسه ایی با ما تماس بگیرید.

لیست جدید قیمت آسفالت سرد کیسه ایی

 

قیمت تراشه آسفالت با اجرای کامل

از دیگر انواع آسفالت‌ها می‌توان به تراشه آسفالت اشاره کرد. این مدل به تکه‌های خرد شده آسفالت‌های قدیمی و از قبل اجرا شده گفته می‌شود که در زمان تراشیدن با کمک دستگاه‌هایی مانند ویرتگن تراش تولید می‌شوند.

قیمت هر تن تراشه آسفالت با اجرا

از این نوع آسفالت برای طراحی جاده‌های ویلایی و روستایی، مکان‌های کم تردد و… استفاده می‌شود. برای استفاده، ابتدا آسفالت را تا حد امکان خرد کرده و سپس با مواد خاص ترکیب می‌کنند و با کمک غلطک روی سطح مورد نظر پخش می‌کنند.

قیمت اجرای کامل و صفر تا صدی تراشه آسفالت با قیر پاشی و کوبیدن هر متر مربع با ضخامت بیش از 10 سانتیمتر فقط 60.000 تومان.

 

لیست قیمت آسفالت گرم 5 شهریور 1403

تا این بخش در مورد عوامل موثر در قیمت‌گذاری آسفالت و انواع این محصول که مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت است، صحبت کردیم. در ادامه جدولی ارائه می‌کنیم که در آن لیستی از قیمت‌های آسفالت عنوان شده است. البته قیمت‌های عنوان شده در این جدول حدودی بوده و در بازه‌های زمانی مختلف، متفاوت است. در نتیجه برای اطلاع از جزئیات دقیق و قیمت‌ جدید آسفالت به‌روز بهتر است با کارشناسان فروش این محصول در ارتباط باشید.

لیست قیمت آسفالت گرم

 

نوع آسفالتواحد اندازه‌گیریضخامت آسفالتقیمت کل (تومان)
توپکا 019هر متر مربع5 سانتی‌متر19500
توپکا 012هر متر مربع5 سانتی‌متر205000
بیندر 025هر متر مربع5 سانتی‌متر185000
نرمه 06هر متر مربع5 سانتی‌متر215000

 

در صورت تهیه آسفالت در مقادیر بالا ( به صورت تن) قیمت نهایی شامل تخفیف خواهد شد. همچنین قیمت گفته شده صرفا برای هر یک متر مربع آسفالت است و هزینه‌های جانبی مانند شرایط آب و هوایی، هزینه نیروهای کار و… جداگانه حساب می‌شوند.

قیمت آسفالت پشت بام در تهران

ما در شرکت شهر آسفالت شرایطی را فراهم نموده ایم تا قیمت برای آسفالت پشت بامی در سراسر تهران به کمترین حد ممکن کاهش پیدا نماید. به همین دلیل قیمت اجرای کامل آسفالت پشت بام از نوع توپکا و با قطر 5 سانتیمتر برای هر مترمربع تنها 215.000 تومان است.

 

چگونه می‌توان قیمت آسفالت‌کشی را کاهش داد؟

پاسخ به این سوال به شرایط و نیاز شما به آسفالت بستگی دارد. اولین راه کاهش قیمت کار با آسفالت، خریداری آسفالت با قیمت پایین‌تر و طبیعتا کیفیت پایین‌تر است. آسفالت‌هایی با مقاومت کمتر و قیمت پایین‌تر، برای آسفالت کشی فضاهای کم‌تردد مناسب هستند، در نتیجه اگر فضای مورد نظر این ویژگی را دارد، می‌توانید از آسفالت با مقاومت یا ضخامت کمتر استفاده کرده و هزینه‌ها را کاهش دهید.

چگونه می‌توان قیمت آسفالت‌کشی را کاهش داد؟

همچنین شرکتی که اجرای آسفالت را بر عهده دارد هم در قیمت‌گذاری نهایی آن موثر است. برای کاهش و مدیریت هزینه‌ها، بهتر است جزئیات قیمت‌و هزینه آسفالت‌کشی در شرکت‌های مختلف را جویا شده و براساس بودجه خود، مجموعه‌ای را انتخاب کنید که کمترین هزینه جانبی را دریافت کند. انجام آسفالت‌کشی در زمان مناسب هم در قیمت نهایی کار با این محصول تاثیرگذار است. اگر نیاز به آسفالت‌کشی در فضایی دارید، بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که آب‌وهوا باعث سختی و خلل در کار نشود. زیرا سختی کار یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت و هزینه‌های آسفالت‌کشی است.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی قیمت آسفالت و عوامل موثر در آن پرداختیم. همان‌طور که گفتید هزینه نهایی آسفالت‌کشی صرفا به قیمت این محصول بستگی ندارد و عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. بنابراین برای تعیین قیمت نهایی باید مجموعه‌ای از عوامل را در نظر داشت. در صورتی که نیاز به آسفالت‌کشی دارید و قصد اطلاع از قیمت دقیق این محصول و هزینه‌های انجام آن را دارید، همچنین اگر مایلید از قیمت انواع ایزوگام برای عایق کاری ساختمان مطلع شوید، توصیه می‌کنیم به سایت تهران آسفالت مراجعه کنید. کارشناسان تهران آسفالت شما را در این مورد راهنمایی خواهند کرد.

برای ارتباط با ما میتوانید از منوی بالای سایت دکمه گفتگو در پیام رسان روبیکا را انتخاب نمایید.

 

پیمایش به بالا
تماس سریع