ایزوگام بامهای موزاییک شده

ایزوگام بامهای موزاییک شده

صفر تا صد ایزوگام بامهای موزاییک شده

مقدمه

عایق‌کاری پشت‌‌بام‌ها از دیرباز تا کنون به روش‌های مختلفی انجام شده تا اینکه نهایتاً امروزه به محصولی به نام ایزوگام رسیده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید این یک روش مرسوم برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان است؛ اما آیا امکان اجرای ایزوگام بامهای موزاییک شده وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ داده و همه موارد مرتبط را برای شما توضیح دهیم.

ایزوگام چیست؟

ایزوگام نوعی عایق است که مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد. هرچند عایق‌کاری روی سطوح مختلف مثل دیواره و کف هم انجام می‌شود اما متداول‌ترین نوع آن ایزوگام پشت‌بام است که باعث می‌شود برف و باران هیچ ضرری به ساختمان نزنند. مواد تشکیل‌دهنده ایزوگام الیاف مصنوعی به همراه قیر است که به‌صورت داغ استفاده می‌شود تا به طور کامل به سطح موردنظر بچسبد.

اگر سال‌ها پیش بام خود را به طور کامل عایق‌بندی کرده‌اید، باید این را در نظر بگیرید که عمر مفید ایزوگام 15 سال است و بهتر است قبل از نزدیک شدن به تاریخ انقضای آن، نسبت به نصب مجدد اقدام کنید. در تعریفی دقیق‌تر، ایزوگام از قیر صنعتی، مواد پلیمری، یک لایه پشم شیشه، یک لایه پلی استر، پلی اتیلن، پودر تالک، فویل و چسب تشکیل شده است که در ابعاد و تعداد لایه‌های مختلفی به فروش می‌رسد.

ایزوگام بامهای موزاییک شده امکان‌پذیر است؟

در جواب باید بگوییم که بله، البته این کار به انجام تغییراتی در بام نیاز دارد. به عبارتی دیگر، ایزوگام روی سطوح صیقلی و کاملاً صاف انجام نمی‌شود چون خیلی زود از روی آن کنده شده و چسبندگی لازم را به دست نخواهد آورد؛ بنابراین برای ایزوگام کردن بامی که موزاییک شده است ابتدا موزاییک‌های آن را جدا می‌کنند و بعد از اجرای عایق مجدداً نصب می‌کنند. اجرای عایق‌ روی موزاییک کاری اشتباه است زیرا خیلی زود کارایی خود را از دست می‌دهد و باعث اعمال‌شدن هزینه‌هایی بیشتر در ایزوگام بامهای موزاییک شده می‌شود.

مراحل اجرای ایزوگام روی بام موزاییک شده

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برای انجام این کار لازم است موزاییک‌ها از سطح جدا شده و پس از عایق‌کاری مجدداً نصب شوند، اما این تمام ماجرا نیست. برای آشنایی بهتر شما با این فعالیت در ادامه مراحل را یک‌به‌یک توضیح می‌دهیم.

شناسایی محدوده معیوب

برای کاهش هزینه‌ها می‌توان فقط از عایق‌کاری قسمت‌های معیوب سقف استفاده کرد. شما می‌توانید شخصاً قسمت‌هایی از سقف که رد نم در آنها مشاهده می‌شود را در نظر بگیرید و سپس محل دقیق آنها را روی بام علامت‌گذاری کنید؛ البته بهتر است از یک کارشناس برای این کار مشورت بخواهید. کارشناسی که در زمینه ایزوگام علم کافی دارد بهتر می‌تواند نقاط نم‌دار را شناسایی کند، حتی جاهایی را که از نظر شما پنهان مانده‌اند.

برداشتن موزاییک به همراه بتن زیر آن

درصورتی‌که فقط نقاط خاصی از بام شما نم‌کشیده باشد موزاییک‌های آن تا فاصله نیم‌متری از محدوده برداشته می‌شود؛ البته اگر تعداد این نقاط معیوب بیشتر از سه تا و زیاد باشد پیشنهاد می‌شود که کل بام را ایزوگام کنید. اگر بام شما قدیمی باشد احتمال اینکه پس از ایزوگام کردن یک نقطه، نقطه‌ای دیگر هم دچار مشکل شود وجود دارد؛ بنابراین ایزوگامی یکدست به کمک شما می‌آید.

این که عایق روی سطح صیقلی و صاف نمی‌چسبد و موزاییک‌ها باید برداشته شوند مهم است، اما برای یک ایزوگام اصولی لازم است که بتن‌های زیر آن هم برداشته شود. درصورتی‌که بتن زیر موزاییک ضخیم باشد از یک چکش‌برقی برای این کار استفاده می‌شود.

خشک‌کردن و اجرای ایزوگام بامهای موزاییک شده

در مرحله آخر محدوده موردنظر باید کاملاً خشک شود. پس از اینکه این کار انجام شد نوبت فعالیت اصلی یعنی ایزوگام یا قیرگونی کردن و در ادامه نصب مجدد موزاییک است. درصورتی‌که موزاییک‌ها در ایزوگام بامهای موزاییک شده سالم برداشته شده باشند، مجدداً قابل‌استفاده هستند اما اگر شکسته شده باشند بهتر است موزاییک‌های جدیدی تهیه کنید تا بام شما دوباره دچار نم نشود.

قیمت اجرای ایزوگام بامهای موزاییک شده

شرکت ایزوگام تهران آسفالت یکی از موفق ترین مجموعه های فروش و نصب ایزوگام در تهران می باشد که در این زمینه دارای سابقه و تجربه چندین ساله است. تیم ماهر تهران آسفالت آمادگی دارد تا کلیه مراحل نصب و اجرای ایزوگام را روی هر سطحی با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت انجام دهد.

برای دریافت قیمت انواع ایزوگام لیست جدید در تهران با ما تماس بگیرید. جهت دریافت مشاوره میتوانید با اکانت ما در روبیکا در ارتباط باشید.

کلام آخر

در این مطلب به تعریفی کامل از ایزوگام و نحوه اجرای آن روی پشت‌بام‌های موزاییک شده پرداختیم. به‌طورکلی ایزوگام کردن این نوع پشت‌بام‌ها غیرممکن نیست و با روش خاص انجام می‌شود. این روش شامل شناسایی محل معیوب، برداشتن موزاییک و بتن زیر آن، خشک‌کردن سطح، عایق‌کاری و استفاده از ایزوگام و در نهایت نصب مجدد موزاییک می‌شود. شما می‌توانید برای انجام این کار به وب‌سایت شرکت ایزوگام تهران آسفالت مراجعه کنید تا به‌صورت تخصصی ایزوگام پشت‌بامتان تامین و اجرا شود.

پیمایش به بالا
تماس سریع