قیمت یک رول ایزوگام چقدر است؟

قیمت یک رول ایزوگام

اگر در مورد قیمت یک رول ایزوگام و عوامل موثر بر آن اطلاعاتی ندارید، ما تلاش می‌کنیم که آن را به زبانی ساده با شما در میان بگذاریم. قیمت ایزوگام به عنوان مهم‌ترین متریال ایزیلاسیون که از نفوذ آب و رطوبت به ساختمان جلوگیری می‌کند، تابع فاکتورهایی مانند کیفیت مواد اولیه، نوع ایزوگام، نوع طراحی آن و موارد دیگر است. اطلاع از این عوامل و قیمت رول ایزوگام می‌تواند بستری مطمئن برای انتخابی صحیح را فراهم آورد.

منظور از رول ایزوگام چیست؟

رول ایزوگام در واقع به مساحت 10 مترمربعی از ایزوگام گفته می‌شود که به صورت بسته‌بندی لوله شده در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. پس هر رول ایزوگام عرضی به اندازه 1 متر و طولی برابر با 10 متر دارد که بسته‌بندی آن نیز با توجه به نوع ایزوگام و همچنین نوع مصرف داخلی یا صادراتی آن طراحی می‌شود. اما معمولا رول‌های ایزوگام‌ به صورت وکیوم، شیرینگ و یا فوم کائوچو بسته‌بندی می‌گردد.

رول‌های ایزوگام‌ تولیدی ایران معمولا در دو نوع ساده و روکش‌دار هستند. در نوع روکش‌دار، فویل آلومینیومی، اشعه UV را که می‌تواند به بافت ایزوگام آسیب برساند، منعکس می‌کند. این امر باعث می‌شود تا عمر ایزوگام روکش‌دار بیشتر از نوع معمولی و ساده آن باشد.

قیمت یک رول ایزوگام

اکنون که با تعریف رول ایزوگام آشنا شدید، خوب است بدانید که قیمت آن نیز بر حسب یک مترمربع برآورد می‌شود، در صورتی که این قیمت را ده برابر کنید، قیمت یک رول ده متری محاسبه می‌گردد. البته این قیمت تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، فاکتورهایی مانند وزن و ضخامت رول‌ها، نوع مواد اولیه، در دسترس بودن مواد و موارد دیگر از جمله عوامل تعیین‌کننده قیمت یک رول ایزوگام هستند. در حال حاضر، ایزوگام در شهرهایی مانند دلیجان، ارومیه، تبریز و… تولید می‌شود که هر یک از این شهرها براساس دسترسی به مواد و غیره ممکن است، نرخ مخصوص به خود را داشته باشند.

مشخصات یک رول ایزوگام باکیفیت

برای تولید ایزوگام‌هایی با کیفیت لازم است تا یکسری استاندارد رعایت شود. از جمله مواردی که در تعیین کیفیت ایزوگام نقش دارد، درجه کیفی مواد اولیه است. زیرا این مواد اولیه هستند که تعیین می‌کنند آیا ایزوگام مورد نظر برای عایق‌کاری مناسب است یا نه. از دیگر مشخصات مهم که موقع خرید باید به آنها دقت کرد، ضخامت و وزن ایزوگام است. در صورتی که مواد اولیه در تولید ایزوگام مانند تیشو، قیر، پلی‌استر و غیره به صورت استاندارد به کار برده شوند، ایزوگام نیز ضخامت و وزن ایده‌آل خود را دارد و می‌توان گفت که ایزوگام از درجه کیفی خوبی برخوردار است. معمولا وزنی که برای رول ایزوگام در نظر می‌گیرند، عددی بین 40 تا 42 کیلوگرم و ضخامتی برابر با 4 میلی‌متر است.

اگر قصد خرید ایزوگام باکیفیت را دارید، حتما به این نکته توجه کنید که ایزوگام مد نظر شما مطابق با آب‌وهوای منطقه شما تولید شده است یا نه. در صورتی که پاسخ به این سوال نه باشد، بهتر است از خرید آن خودداری کنید، زیرا شرایط آب‌وهوایی بر کیفیت و عمر ایزوگام تاثیر می‌گذارد. ایزوگام باکیفیت، ایزوگامی است که بتوان آن را بر روی تمام سطوح چوبی، سیمانی، آسفالتی و غیره نصب کرد. البته باید در برابر فشار و ضربه نیز مقاوم باشد تا به آن آسیب وارد نشود. از طرفی مقاومت آن در برابر سرما و گرما نیز اهمیت دارد، زیرا این خاصیت کمک می‌کند تا ایزوگام پوسیده نشود، در نتیجه عمر و به تبع آن قیمت یک رول ایزوگام نیز افزایش می‌یابد.

نحوه نگهداری از رول ایزوگام

نگهداری از رول‌ها بسیار اهمیت دارد، زیرا در صورتی که این امر به درستی انجام نشود، امکان دارد نصب ایزوگام با مشکل مواجه شود. رول‌ها باید بدون اینکه به هم تکیه داده شوند، به صورت عمودی قرار گیرند. از آنجا که ایزوگام خاصیت کشسانی دارد، در صورتی که رول‌ها به صورت افقی روی هم گذاشته شوند، به فرم مستطیل در آمده و باز کردن آن دشوار خواهد بود. این امر به خصوص اگر در هوای گرم صورت گیرد، ممکن است ایزوگام را غیر قابل استفاده نماید. توجه کنید که سطح زیرین رول‌ها باید صاف، بدون شیب و تراز باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت رول ایزوگام و عوامل موثر بر کیفیت آن پرداختیم. خرید رول ایزوگام به ظاهر کاری آسان به نظر می‌رسد، اما نکاتی دارد که هنگام استعلام قیمت و خرید باید به آنها توجه نمایید. بنابراین توصیه می‌شود برای مشاوره خرید، استعلام قیمت و اجرای ایزوگام‌های با کیفیت از متخصصان شرکت ایزوگام تهران آسفالت کمک بگیرید.

برای ارتباط سریع با مشاور آنلاین ما در روبیکا کلیک کنید.

پیمایش به بالا
تماس سریع