ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت

ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت

با وجود مقاومت بالای آسفالت نسبت به تغییرات جوی، فشار و… گاهی این محصول دچار آسیب و شکستگی می‌شود. بسته به نوع آسیب‌دیدگی یا مشکلی که در آسفالت ایجاد شده باشد، می‌توان آن را ترمیم و تعمیر کرد. در این شرایط باید از خدمات ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت که توسط شرکت‌های مجری آسفالت‌کشی ارائه می‌شود، استفاده کرد. ارائه این خدمات شرایط و مراحل مختلفی دارد که در این مطلب قصد صحبت در مورد آن‌ها را داریم.

ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت

 

 ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت چه زمانی مورد نیاز هستند؟

برای همه ما پیش آمده که هنگام عبور از یک کوچه یا خیابان با شکستگی یا برآمدگی آسفالت آن مواجه شویم. این مشکل دلایل مختلفی دارد و راهکارهایی نیز برای رفع آن وجود دارد اما پیش از هر اقدامی، ابتد باید وضعیت فضا بررسی شده و امکان تعمیر و مرمت آن مورد بررسی قرار گیرد. شرکت‌های مجری آسفالت‌کشی در چنین شرایطی کارشناسان خود را برای بررسی وضعیت فضا به محل مورد نظر اعزام می‌کنند. کارشناسان در اولین قدم اقدام به عیب‌یابی سطوح می‌کنند.

 ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت چه زمانی مورد نیاز هستند؟

بعد از عیب‌یابی و تشخیص مشکل، نوبت به تعیین مراحل ترمیم و تعمیر آسفالت می‌رسد. در مواردی می‌توان ترمیم آسفالت را بدون ایجاد خرابی انجام داد اما گاهی نیاز به اقداماتی مانند تراش و برش آسفالت، برای یکدست کردن فضا و آماده‌سازی آن جهت اجرای آسفالت جدید است. تشخیص این موضوع توسط کارشناس انجام می‌شود.

مراحل ارائه خدمات ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت

همان‌طور که گفته شد، خدمات ترمیم و تعمیر آسفالت در چند مرحله ارائه می‌شوند. در این بخش به بررسی جزئیات بیشتر در مورد مراحل ارائه این خدمات می‌پردازیم.

مراحل ارائه خدمات ترمیم و تعمیرات آسفالت

 

عیب‌یابی

در اولین مرحله برای ارائه خدمات ترمیم و تعمیر آسفالت باید عیب‌یابی فضا انجام می‌شود. عیوب و مشکلاتی که در اثر بروز آن‌ها به تعمیر آسفالت نیاز است، موارد مختلفی هستند که عبارتند از:

  • ایجاد گودال یا حفره در آسفالت: این گودال‌ها معمولا در اثر کافی نبودن قیر آسفالت، کوبیدگی کم آسفالت یا زیرسازی نامناسب ایجاد می‌شوند. این گودال‌ها خطرناک بوده و در صورتی که به موقع ترمیم نشوند، احتمال توسعه آن‌ها وجود دارد.
  • نشست آسفالت: از دیگر مشکلاتی که رفع آن نیاز به خدمات ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت دارد، نشست آسفالت است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که زیرسازی آسفالت به درستی انجام نشده باشد.
  • جدا شدن سنگدانه‌ها از آسفالت: یکی دیگر از مشکلاتی که احتمال بروز آن در آسفالت وجود دارد، جدا شدن سنگدانه‌ها و ایجاد شیارهای عرضی و طولی در سطح آسفالت است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که ترکیب اولیه آسفالت به درستی تشکیل نشده باشد. همچنین شرایط جوی نامناسب در زمان اجرای آسفالت هم از جمله دلایل بروز آن هستند.
  • رو زدن قیر: گاهی در اثر استفاده بیش از اندازه از قیر در تشکیل ماده اولیه آسفالت، این ماده بالا آمده و سطح را لغزنده می‌کند. این مشکل به خصوص در شرایط جوی مخصوص مانند بارندگی خطرناک است و باعث خطراتی مانند تصادفات رانندگی می‌شود.

تعمیر و بازسازی آسفالت خیابان

پس از عیب‌یابی و تشخیص مشکل آسفالت، نوبت به رفع مشکل می‌رسد. اقدامات این مرحله بسته به نوع مشکل، متفاوت است. برای مثال در صورتی که عیب آسفالت، ایجاد گودال و حفره در آن باشد می‌توان حفره را با استفاده از آسفالت گرم یا سرد پر کرد و مشکل را برطرف کرد.

در مورد ترک‌های آسفالت اما روش رفع مشکل متفاوت است و ابتدا باید بخش‌های ترک خورده را برش داد و از سطح حذف کرد و سپس برای تعمیر و مرمت آسفالت اقدام کرد. در مورد ترمیم و اجرای مجدد آسفالت باید مسائل مختلفی در نظر گرفته شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرایط آب و هوایی اشاره کرد. در صورتی که اجرای مجدد آسفالت در شرایط جوی نامناسب انجام شود، احتمال بروز مجدد ایراد در وضعیت آسفالت وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب شرایط و نحوه ارائه خدمات ترمیم ترک خوردگی و تعمیرات آسفالت را بررسی کردیم. همان‌طور که گفته شد، ارائه این خدمات توسط شرکت‌های مجری آسفالت‌کشی انجام می‌شود و هزینه دریافتی آن‌ها نیز بسته به نوع خدمات ارائه شده، میزان خرابی بستر مورد نظر برای تعمیر و مرمت و… متفاوت است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد این خدمات و هزینه‌های انجام آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایزوگام تهران آسفالت در شهر تهران در ارتباط باشید.

برای دریافت قیمت جدید انواع آسفالت سرد و گرم و تراشه آسفالت با ما از طریق صفحه تماس با ما در وب سایت تهران آسفالت و یا از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید. همچنینین برای گفتگوی مستقیم با مشاور ما می توانید از گفتگو با مشاور آنلاین تهران آسفالت در پیام رسان روبیکا استفاده نمایید.

 

 

پیمایش به بالا
تماس سریع