بهترین نوع ایزوگام مرغوب و با کیفیت

بهترین نوع ایزوگام مرغوب

بهترین نوع ایزوگام (مرغوب) از چه اجزایی ساخته شده است؟

شاید شما هم درباره ساختار و اجزا ایزوگام‌های مرغوب کنجکاو باشید و دوست دارید با ساختار ایزوگام‌های باکیفیت آشنا شوید. به همین دلیل ما در این مقاله سعی داریم شما را با اجزا این ایزوگام‌ها آشنا کنیم. یک ایزوگام مرغوب باید ساختار مناسبی داشته باشد تا مقاومت و کارایی آن حفظ شود. ایزوگام‌های نامرغوب، از اجزا استاندارد تهیه نشده‌اند و نمی‌توانند انتخاب خوبی باشند. این متن را تا انتها مطالعه کنید تا با اجزای بهترین نوع ایزوگام آشنا شوید.

لایه‌های تشکیل‌دهنده ایزوگام

شناخت ساختار ایزوگام، بسیار مفید است و دقت شما در هنگام خرید و یا نصب ایزوگام را افزایش می‌دهد. در این قسمت شما با انواع لایه‌های تشکیل‌دهنده ایزوگام آشنا می‌شوید.

·         قیر صنعتی ۶۰ _ ۷۰

یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده ایزوگام، قیر است و نقش مهمی در کیفیت آن دارد. اهمیت قیر استفاده شده در ایزوگام به قدری است که از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر مرغوبیت آن به شمار می‌رود. قیر تعیین‌کننده میزان نفوذپذیری و چسبندگی است و در واقع کیفیت ایزوگام را مشخص می‌کند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که به دلیل قیمت بالای قیر مرغوب، از قیر نامناسب و یا به میزان کمتر استفاده می‌کنند. این کار موجب می‌شود ایزوگام کیفیت خود را از دست بدهد و طول عمر ایزوگام نیز کاهش پیدا می‌کند.

·         فویل آلومینیومی

ماده دیگری که در تهیه ایزوگام استفاده می‌شود، فویل آلومینیومی است. در تهیه ایزوگام از یک لایه ورق آلومینیومی استفاده می‌کنند. ضخامت این لایه حدود ۱۴ تا ۱۶ میکرون است. این ضخامت کم موجب می‌شود ایزوگام انعطاف‌پذیری مناسب را داشته باشد و به آسانی تغییر حالت دهد. فویل آلومینیومی از ایزوگام در برابر عوامل محیطی مانند بارش و تابش نور محافظت می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود طول عمر ایزوگام افزایش پیدا کند. فویل آلومینیومی همچنین می‌تواند نور مستقیم خورشید را منعکس کند و از نرم شدن قیر و نفوذ گرما به داخل ساختمان جلوگیری کند.

·         یک لایه پلی‌استر سوزنی

کاربرد پلی استر سوزنی در ایزوگام، نفوذ و جذب بالای قیر به الیاف شیشه است. برای تولید پلی استر، پنبه‌های مصنوعی باید با کمک غلتک‌های سوزنی به هم بافته شوند. ضخامت پلی استر در اجزای بهترین نوع ایزوگام، بر خلاف فویل آلومینیومی، بسیار زیاد است. ضخامت زیاد فویل آلومینیومی باعث می‌شود طول عمر و دوام ایزوگام افزایش پیدا کند.

·         یک لایه تیشوی نخ‌دار

تیشوی نخ‌دار، از دیگر مواد تشکیل‌دهنده ایزوگام است که یک لایه از آن در ساخت ایزوگام استفاده می‌شود. این ماده، شباهت بالایی به پشم شیشه دارد. استفاده از تیشوی نخ‌دار باعث می‌شود ایزوگام در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف مانند گرمای بسیار زیاد، بارش‌های فراوان و یا شعله‌های آتش، مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

 سایر اجزای بهترین نوع ایزوگام

  • پودر تالک

با آسیاب شدن سنگ تالک، پودر تالک تهیه می‌شود که از آن در ساخت ایزوگام استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از پودر تالک در ایزوگام، جلوگیری از چسبیدن لایه‌های رول است.

  • فیلم پلی‌اتیلن

بر روی فیلم پلی‌اتیلن، مشخصات و اطلاعت ایزوگام مانند نشان استاندارد، تاریخ تولید، مواد تشکیل‌دهنده و… درج می‌شود.

  • اتکتیک پلی پروپیلن

یکی دیگر از اجزای تشکیل‌دهنده ایزوگام، اتکتیک پلی پروپیلن است و یک نوع ماده پلیمری محسوب می‌شود.

  • پودر مس ۶۰

از پودر مس ۶۰ ممکن است در برخی از ایزوگام‌ها استفاده شود.

  • باند و چسب

 

انواع ایزوگام‌ها بر اساس اجزای بهترین نوع ایزوگام

همان طور که می‌دانید مواد تشکیل‌دهنده متفاوت، باعث شده است تا دو نوع ایزوگام پلیمری و دمیده در بازار موجود باشد. اجزا ایزوگام‌های پلیمری دارای قیر خالص ۶۰ _ ۷۰ ، لایه آلومینیومی با ضخامت ۱۴ تا ۱۶ میکرون، پوشال گونی پلاستیکی، یک لایه تیشو، یک لایه پلی‌استر، پلاستیک پشت لایه ایزوگام، پودر تالک و مواد APP درجه ۱ و ۲ است.

ایزوگام‌های دمیده نیز از موادی مانند قیر دمیده، لایه آلومینیومی با ضخامت ۱۴ تا ۱۶ میکرون، یک لایه تیشو، یک لایه پلی استر، پلاستیک پشت لایه ایزوگام و پودر تالک ساخته شده است. تفاوت اصلی این دو نوع ایزوگام، اجزای بهترین نوع ایزوگام و نوع قیر استفاده شده در آن‌ها است. می‌توان گفت مقاومت عایق‌های پلیمری بیشتر از عایق‌های دمیده است.

ما در این مقاله سعی نمودیم اجزای سازنده ایزوگام را به شما معرفی نماییم. در صورتیکه نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت تهران آسفالت در پیام رسان روبیکا همیشه آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره هستند.

برای دریافت قیمت ایزوگام با نصب و اجرا در تهران از طریق شماره های تماس موجود در وب سایت با ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

شما با مطالعه این مقاله با اجزا و ساختار ایزوگام مرغوب آشنا شدید. نوع و میزان این مواد در کیفیت نهایی محصول بسیار تأثیرگذار است. برندهایی که به کیفیت و میزان استفاده از مواد اولیه در ایزوگام توجه می‌کنند، می‌توانند ایزوگام مرغوب و مناسبی نیز تولید کنند که مقاومت بالایی داشته باشد. شما می‌توانید بهترین ایزوگام‌ها را با مناسب‌ترین قیمت‌ها از شرکت ایزوگام تهران آسفالت تهیه کنید و نصب ایزوگام را نیز به این شرکت بسپارید.

پیمایش به بالا
تماس سریع