بهترین نوع ابزوگام در ایران، راهنمای انتخاب

بهترین نوع ابزوگام در ایران

راهنمای انتخاب بهترین نوع ایزوگام در ایران

ایزوگام‌ها بهترین انتخاب برای عایق کردن پشت‌بام و جلوگیری از نفوذ آب برف‌وباران و همچنین نفوذ سرما و گرما از طریق سقف هستند. ایزوگام‌ها شاید مصالح ساده‌ای به نظر برسند، اما برای ساخت یک ایزوگام باکیفیت خوب به صنعت، علم و تجربه زیادی نیاز است. برای همین است که کیفیت برندهای مختلف ایزوگام در بازار با یکدیگر بسیار متفاوت است. در این مقاله درمورد این که چگونه می‌توانید بهترین نوع ایزوگام در ایران را تشخیص دهید، توضیحاتی ارائه خواهد شد. پس پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

ایزوگام چیست؟

قبل از هر توضیحی درمورد انتخاب ایزوگام خوب، بهتر است که ابتدا به‌خوبی با ایزوگام‌ها آشنا شویم. ایزوگام‌ها عایق‌های رطوبتی از پیش‌ساخته با دولایه تیشو الیاف شیشه و پلی‌استر هستند. این دولایه به کمک قیر تقویت شده و همچنین پلیمرها پوشانده شده‌اند تا کارایی آن‌ها برای آب‌بندی قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها به حداکثر برسد.

بهترین نوع ایزوگام در ایران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگر قصد دارید که یک ایزوگام خوب برای عایق کردن سقف خانه خود انتخاب کنید که حداقل عمری ۱۰ تا ۱۵ ساله داشته باشد، باید به یک سری ویژگی‌ها در ایزوگام دقت کنید. ایزوگامی که کیفیت ساخت خوبی دارد، دارای ویژگی‌های زیر خواهد بود:

قدرت کششی

مهم‌ترین ویژگی یک ایزوگام خوب داشتن قدرت کششی بالا است. قدرت کششی بالا به ایزوگام اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و در اثر تا شدن و یا حمل‌ونقل پاره نشود.

مقاومت دمایی

مقاومت دمایی ایزوگام‌های مختلف در بازار ایران با یکدیگر متفاوت است. اما به‌طورکلی یک ایزوگام خوب با داشتن علامت استاندارد و تاریخ تولید، باید در سرما به‌راحتی تا دمای پنج درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. همچنین در گرما نیز ایزوگام باید مقاومتی معادل ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد و نقطه اشتعالی معادل ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد داشته باشد.

مقاوم در برابر عوامل محیطی

برای انتخاب ایزوگام مناسب باید ایزوگامی را انتخاب کنید که به‌خوبی در برابر گازها و اسیدهای شیمیایی مختلف مقاومت کند. همچنین یک ایزوگام خوب باید از یک‌لایه روکش آلومینیمی بهره ببرد. چرا که این روکش آلومینیمی می‌تواند تا حد زیادی مقاومت ایزوگام را در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند و عمر مفید آن را بالا ببرد. شما با توجه به این موارد می‌توانید بهترین نوع ایزوگام در ایران را انتخاب و خریداری کنید.

انتخاب بهترین نوع ایزوگام در ایران بر اساس برند

اگر قصد انتخاب ایزوگام خوبی را دارید، باید خرید خود را از بین بهترین برندهای موجود در ایران انجام دهید. در حال حاضر برخی از بهترین برندهایی که در زمینه تولید ایزوگام فعالیت دارند عبارت‌اند از:

ایزوگام هیرمان

یکی از بهترین برندهای داخلی فعال در زمینه تولید ایزوگام، برند هیرمان است. این برند با دارابودن استانداردهای ملی، CE اروپا و همچنین استاندارد بین‌المللی ISO9001 کیفیت بالای ایزوگام خود را تضمین کرده است. به همین دلیل است که ایزوگام این برند علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای خارجی نیز مشتری دارد. وزن هر رول ایزوگام هیرمان ۵۰ کیلوگرم و ضخامت آن نیز ۵۵ میلی‌متر است.

ایزوگام بردین دلیجان

ایزوگام بردین دلیجان نیز از دیگر برندهای معتبر داخلی است که تمامی استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی در ساخت ایزوگام‌های این برند رعایت شده است. ضخامت ایزوگام‌های این برند حدود ۴ میلی‌متر است و در رول‌های ۴۲ کیلوگرمی به فروش می‌رسد.

ایزوگام شرق

ایزوگام شرق از برندهای معتبر داخلی است که از خط تولید مدرنی برای تولید ایزوگام‌های خود استفاده می‌کند. محصولات این برند در مدل‌های پودری و روکش‌دار تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های مثبت این برند در کنار کیفیت بالا، می‌توان به قیمت مناسب اشاره کرد.

بهترین نوع ایزوگام در ایران چگونه تولید می‌شود؟

اگر قصد خرید ایزوگام باکیفیت را دارید، باید با نحوه تولید و مواد به‌کاررفته در ایزوگام‌های باکیفیت داخلی نیز آشنا شوید. ایزوگام‌های باکیفیت داخلی به‌طورکلی از موادی مانند قیر، پشم‌شیشه نسوز، موادی پلیمری و فویل آلومینیمی درجه یک ساخته می‌شود. ایزوگام باکیفیت ایزوگامی است که حداقل از ۶۰ و حداکثر از ۷۰ درصد قیر خالص با یک‌رویه آلومینیمی تولید شده باشد.

علاوه بر این موارد بهترین نوع ایزوگام در ایران است که طول و عرض به ترتیب 10 و 1 متر داشته باشد. همچنین حداقل ضخامت یک ایزوگام استاندارد برای عایق کردن خانه‌های مسکونی نیز حدوداً ۴ میلی‌متر است. اما بسته به شرایط ممکن است که به ضخامت‌های متفاوتی نیز نیاز داشته باشید.

حرف آخر برای انتخاب بهترین نوع ایزوگام در ایران

خرید ایزوگام شاید کار ساده‌ای به نظر برسد، اما برای انتخاب یک ایزوگام باکیفیت که طول عمر مناسبی داشته باشد، باید به یک سری نکات مهم دقت داشت. برای مثال مقاومت کششی، مقاومت در برابر عوامل محیطی و حداکثر و حداقل دمایی که ایزوگام می‌تواند تحمل کند، از معیارهایی است که شما را در انتخاب ایزوگام مناسب کمک خواهد کرد. همچنین برای ریسک کمتر، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده مانند ایزوگام دلیجان یا هیرمان بروید. درهرصورت اگر برای خرید ایزوگام مناسب هنوز هم به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید سری به سایت ایزوگام تهران آسفالت بزنید.

برای ارتباط با کارشناسان شرکت تهران آسفالت، دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت روز ایزوگام در تهران میتوانید از طریق پیام رسان روبیکا اقدام نمایید.

پیمایش به بالا
تماس سریع