ایزوگام نانو، قیمت ایزوگام نانو

ایزوگام نانو، معرفی عایق نانو، خداحافظی با کابوس نم‌دادن ساختمان| قیمت ایزوگام نانو

بدون شک نم‌دادن ساختمان یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر صاحب‌خانه‌ای می‌تواند تجربه کند. در این مقاله به معرفی و بررسی قیمت ایزوگام نانو می‌پردازیم که یکی از بهترین عایق‌های رطوبتی برای تمام سطوح است.

ایزوگام نانو، معرفی عایق نانو

آیا عایق نانو همان ایزوگام است؟

ایزوگام نانو، عایق نانو، نوعی محافظ رطوبتی است که با ترکیبی از رزین‌های اکریلیک پلیمری و الاستومری بر پایه آب ساخته می‌شود. ایزوگام سنتی از ترکیب قیر، پلی‌استر، پشم‌شیشه و… تهیه می‌شود و با عایق نانو متفاوت است. هر چند به دلیل وجود شباهت‌ها در کاربرد این دو محصول، برخی افراد به عایق نانو، ایزوگام نانو هم می‌گویند.

آیا عایق نانو همان ایزوگام است؟

 

ایزوگام نانو چه مزایای خاصی دارد؟

  • قابلیت نصب روی اکثر سطوح مانند سطوح کاشی و موزائیک‌کاری شده، سیمانی، آجری و…
  • اجرا حتی به‌صورت سرد
  • اجرای راحت با یک غلتک و قلم‌مو و بدون نیاز به خرید لوازم اضافی
  • جلوگیری از ورود گرما به ساختمان تا حدود ۹۰ درصد
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • قابل ‌استفاده برای ترمیم عایق‌های قدیمی
  • بدون هیچ‌گونه بوی بد
  • بدون هیچ‌گونه آسیب به محیط‌زیست

ایزوگام نانو چه مزایای خاصی دارد؟

 

آیا ایزوگام نانو معایبی هم دارد؟

ایزوگام نانو، معایب عایق نانو بسیار کم و جزئی هستند. بااین‌حال در مورد آنها صحبت می‌کنیم:

تشکیل تراکم:

پخش‌نشدن یکنواخت مواد در هنگام اجرا، سبب ایجاد تراکم می‌شود. این مورد کیفیت عایق‌بندی را دچار مشکلات جدی خواهد کرد. راه‌حل این مشکل این است که فرایند اجرای عایق روی سطوح مدنظر خود را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید.

آیا ایزوگام نانو معایبی هم دارد؟

 

احتمال نامناسب‌بودن برای سطح موردنظر:

عایق نانو با برخی از سطوح غیریکنواخت و دارای پرزهای زیاد، سازگاری نخواهد داشت. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، قبل از خرید، سطح موردنظرتان را به‌دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا برای اجرای عایق مناسب است یا خیر. همچنین در نظر بگیرید که ممکن است سطح قبل از اجرای عایق، نیازمند زیرسازی خاصی باشد.

دسترسی سخت:

عایق نانو در برخی از مناطق ایران به‌سختی یافت می‌شود یا اینکه اصلاً یافت نمی‌شود. البته شما می‌توانید با خرید تلفنی یا آنلاین به‌راحتی قیمت ایزوگام نانو را استعلام بگیرید و خرید خود را انجام دهید.

چرا عایق نانو نسبت به ایزوگام برتر است؟

ایزوگام نانو، این عایق محافظتی نسل جدید دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به روش سنتی قیرگونی و ایزوگام است که به معرفی و توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

اصلی‌ترین مزیت عایق نانو، نصب بسیار راحت و سریع آن است. این لایه‌های محافظتی برخلاف ایزوگام، برای نصب دیگر احتیاجی به گرم‌شدن ندارند و با همان حالت اولیه به‌سادگی قابل‌اجرا هستند.

عایق نانو در تمامی شرایط، قابل ‌نصب و اجراست. درحالی‌که ایزوگام در مواقع بارش باران و برف قابل ‌اجرا نیست و همچنین بین بتن یا سیمان ریزی ساختمان و نصب ایزوگام‌ها باید حداقل ۲۸ روز فاصله بیفتد. این عایق هیچ‌کدام از این محدودیت‌ها را ندارد.

ایزوگام سنتی، بسیار آسیب‌پذیر است و پس از مدتی نیاز به ترمیم خواهد داشت. عایق‌رطوبتی نسل جدید این‌گونه نیست و آسیب‌پذیری کمی در برابر انواع مواد شیمیایی و آسیب‌های فیزیکی مانند ضربه و ساییدگی دارد. می‌توان گفت عایق نانو مادام‌العمر است.

آیا قیمت ایزوگام نانو نسبت به سایر ایزوگام‌ها بالاتر است؟

شاید در نگاه اول، قیمت عایق نانو بیشتر از ایزوگام عادی به نظر برسد. اما جالب است بدانید که قیمت تمام شده این عایق نوین، بسیار کمتر خواهد بود. چرا که نیاز به تهیه لوازم جانبی زیاد برای نصب آن نیست. علاوه بر این، عایق نانو برخلاف ایزوگام دارای ماندگاری و عمر بسیار طولانی است و نیازی به هزینه‌های اضافی برای ترمیم آن وجود نخواهد داشت.

انواع عایق نانو کدام هستند؟

عایق نانو به سه دسته کلی تقسیم می‌شود.

عایق سفید:

این عایق که با نام عایق بام هم شناخته می‌شود، علاوه بر ظاهر سفید و زیبا، پوششی کاملاً ضدآب دارد و بر روی تمامی سطوح نیازمند به آب‌بندی قابل‌اجرا است. علاوه بر این، قیمت ایزوگام نانو سفید بسیار به‌صرفه است.

عایق بی‌رنگ:

عایقی با یک‌لایه بی‌رنگ و کاملاً شفاف است. بی‌رنگ بودن مزیت بزرگ این نوع عایق به شمار می‌رود و برای تمامی سطوحی که نمی‌خواهیم تغییر رنگی در آنها ایجاد شود، مانند سطوح کاشی‌کاری شده، کاملاً مناسب است.

عایق دوجزئی:

دو جزء تشکیل‌دهنده این عایق سیمان و رزین هستند. عایق دوجزئی معمولاً در سه‌رنگ آبی، سفید و طوسی یافت می‌شود و کاربرد آن در عایق‌کاری استخرها، روف‌گاردن، پارکینگ و طبقات منفی، چاله آسانسور و… است.

قیمت ایزوگام نانو

ایزوگام نانو، قیمت عایق نانو به عوامل مختلفی همچون مدل انتخابی  شما بستگی دارد. به طور تقریبی می‌توان گفت که هر یک کیلوگرم از آن، بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد. عایق نانو در وزن‌های مختلفی و به دو صورت مایع و پودری در بازار یافت می‌شود. در نظر داشته باشید که برای پوشش هر یک مترمربع، بسته به نوع عایق مورداستفاده به مقداری بین ۶۰۰ گرم تا ۱.۵ کیلوگرم از آن احتیاج خواهید داشت.

حرف آخر؛ عایق نانو بخریم یا نه؟

همان‌طور که در این مقاله بررسی کردیم، عایق نانو علاوه بر مزایای بسیار زیاد، معایب بسیار کمی دارد، همه‌جا به‌سادگی قابل‌استفاده است و در نهایت به شما سطحی کاملاً آب‌بندی شده و بدون هرگونه درز و شکاف ارائه خواهد داد. این نوع محافظ رطوبتی، یکی از بهترین پیشنهادها برای عایق‌بندی سطوح به شمار می‌آید. درصورتی‌که برای خرید یا نصب، با هرگونه سؤال و مشکلی مواجه هستید، شرکت تهران آسفالت در تمامی مراحل خرید تا نصب و اجرای آن، راهنما و همراه شما خواهد بود. در صورت تمایل برای استعلام قیمت ایزوگام و دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر لطفا با ما از طریق پیام رسان روبیکا گفتگو کنید.

 

پیمایش به بالا
تماس سریع